#6 Matula Class of 2020 - Az osztály: Grubits Blanka

2021-01-14

Matula, vigyázz! 

Január 16-tól ismét az Operett online műsorán az Abigél!

Mini interjúsorozatunkban egy virtuális tablót készítünk a 7. osztály tanulóiról, akik által egy héten keresztül bepillantást nyerhetünk a szigorú leánynevelő intézet diákjainak mindennapjaiba. 

 

Grubits Blanka - Bánki Anna 



Mikor lépted át legelőször a Matula küszöbét? Milyen volt akkor s milyen most az osztály részének lenni?

Az én kapcsolatom az osztállyal úgy kezdődött, hogy Nacákként már korábban, 2017-ben átléphettem azt a bizonyos küszöböt. A Budapesti Operettszínház és a Voke Pesti Broadway Stúdió növendékeként egy vizsga keretein belül egy rövid bepillantást nyerhettünk a Matulások életébe. Aztán az a szerencsés helyzet adódott egy év múlva, hogy Bánki Annává "avanzsálódva" már rendszeresen látogathattam az órákat és lehettem az osztálytársaim körében.

A legőszintébben mondhatom, hogy  egy különleges élmény volt akkor is és most is. Akikkel a padban ülök javarészt a barátaim, olyanok, akikkel szívesen dolgozom együtt. Sokuk közülük a volt Stúdiós osztálytársaim, évfolyamtársaim, így az, hogy egy osztályt alakítunk, természetesnek tűnik.

Rengeteg előadást élt már meg a darab, turnék és szerepátvételek történtek az évek alatt. Hogyan lehet mégis megőrizni a kamaszlányok játékos frissességét?

Ha ezt a darabot játsszuk sohasem (legalábbis én biztos nem) lépünk fel úgy a színpadra, hogy ne izgulnánk. Nagyon koncentrált jelenlétet, számos összetett feladatmegoldást igényel, ugyanakkor ezen belül a játékok lehetősége végtelen. Mindegyik szerepnek megvan az íve, mondanivalója és számtalan útja van annak is, hogyan formálja meg az ember. Minden szereposztással különböző játékok alakultak ki, a közönség reakciója pedig minden alkalommal más, így az előadások egyediek és izgalmasak számunkra.

Van kedvenc jeleneted az előadásban? 

Hogyne lenne! Bánki Anna megformálásában az a legszebb feladat, hogy a három órás előadás alatt rengeteg arca megmutatkozik. Lehetőség nyílik drámai pillanatok megélésére de megláthatjuk a rendkívül vidám, kamaszos énjét is.  A második felvonás egyik legmulatságosabb jelenete éppen egy ilyen "hálószoba jelenet", ahol a néző betekintést nyerhet a Matulás lányok magánéletébe.  Azt hiszem, hogy mindig ezt a jelenetet várom a legjobban.

A vírushelyzet következtében a Budapesti Operettszínház előadásai átkerültek az online térbe. Hogy érzed most magad ebben az új, mindenki számára ismeretlen helyzetben?

Rendkívüli helyzet ez most minden ember számára. Mi szerencsésnek mondhatjuk magunkat, hogy hétről hétre visszatérhetünk a színpadra, alkothatunk és adhatunk. Sok ember számára okoznak ezek a felvételek örömöt és pótolnak valami olyat, ami eddig az életük szerves része volt. Annál csodálatosabb nincs, mint amikor az ember közvetlenül kapja a visszajelzést, hallja a nevetést, kuncogást vagy akár a síri csöndet egy drámai pillanatban. Ugyanakkor így is sok visszacsatolást kaptunk a közönségtől, hogy szeretik,amit csinálunk és amit jelenleg a színház képes adni. Azt gondolom, minden kollégám nevében mondhatom, hogy nagyon várjuk vissza a nézőket, mert színház nélkülük nem létezik.

Milyen kívánsággal fordulnál most Abigélhez? 

Kárpáti Tibor Gyöngyöt az Embernek című verse fogalmazza meg pontosan a gondolataimat, azt hiszem ezt írnám arra a bizonyos cetlire.  

"valami érzést
gyönyörűt, szépet
valami hangot
valami képet
napfény ecsetje
napsugár húrja
valami újat
valamit újra
valami ősit
valami égit
valami hősit
valami régit
valami földit
valami gyarlót
fagyöngyöt vágó
holdsugár-sarlót

szent dal csengését
majd a szent csendet
káoszban fogant
újjászült rendet
játékot, harcot
s a végén békét
tó mélyén alvó
tündérek képét
lelkek sebére
hófehér tépést
tenni az Isten
felé pár lépést
átlépni közben
árkot, göröngyöt
és az Embernek
szórni a gyöngyöt"

Olvasta már?

A Budapesti Operettszínház fenntartója a Magyar Állam, irányító szerve az Emberi Erőforrások Minisztériuma (EMMI)

X