#1 Matula Class of 2020 - Az Osztály: Szente-Laboda Zsanett

2021-01-11

Matula, vigyázz!
Január 16-tól ismét az Operett online műsorán az Abigél!
Mini interjúsorozatunkban egy virtuális tablót készítünk a 7. osztály tanulóit játszókról, akik által egy héten keresztül bepillantást nyerhetünk a szigorú leánynevelő intézet diákjainak mindennapjaiba.


Szente-Laboda Zsanett - Jackó 



Mikor lépted át legelőször a Matula küszöbét? Milyen volt akkor s milyen most az osztály részének lenni?

2008 márciusától, az ősbemutatótól a Matula növendéke vagyok. Akkoriban a Petőfi Musical Stúdió tagjaként kerültem be a szigorú leányintézetbe, a bemutató utáni évben pedig a Musical Ensemble tagjává váltam, így többek közt az Abigélnek köszönhető, hogy a színház tagja lettem. Az elmúlt 13 évben a fiatal növendékek közül a rangidősek közé kerültem, de amikor a Matula egyenruháját felveszem, újra és újra "hetedikesnek" érzem magam. Ez a darab végigkíséri az életem és remélem, hogy ez még sokáig így lesz.

Rengeteg előadást élt már meg a darab, turnék és szerepátvételek történtek az évek alatt. Hogyan lehet mégis megőrizni a kamaszlányok játékos frissességét?

Abban a szerencsés helyzetben vagyok, hogy hét helyen is ülhettem az intézet padsoraiban. Az évek során Murai karakteréhez kötődtem a leginkább, mert énekben és prózában is még több kihívást jelentett a szerep. Többször előfordult olyan is, hogy betegség miatt új helyre kellett beugranom, így a Matulában sosem unatkoztam.Az osztály összetétele is folyton változott, így mindig újabb impulzusok értek minket, időről időre új kis játékok alakultak ki köztünk.

Van kedvenc jeleneted az előadásban?

Az első felvonás vége, a "Kibékülés" jelenet a kedvencem, mert abban a jelenetben talál egymásra igazán az egész osztály. Ott válik az osztálytársakból egy összetartó család. Mindig jó érzéssel tölt el, hogy ahogy a Matula tagjai támaszt nyújtanak egymásnak a nehéz helyzetben, úgy mi is - az együttes tagjai - bármikor számíthatunk egymásra.

A vírushelyzet következtében a Budapesti Operettszínház előadásai átkerültek az online térbe. Hogy érzed most magad ebben az új, mindenki számára ismeretlen helyzetben?

Az eddig rögzített előadásoknál nagyon nehéz és furcsa volt egy teljesen üres, néma nézőtér előtt végigjátszani a darabot. A legtöbb darabunk esetében nagyon fontos a nézők folytonos visszacsatolása, reakciói, az Abigél viszont ebből a szempontból nekem egy különleges előadás, mert itt az egész osztály - mint a történetben is, a Matulában, - egy burokban van. A legtöbb energiát nem a közönségből, hanem egymásból merítjük.

Ebben az új és szokatlan helyzetben azért minket is energiával tölt fel, hogy újra dolgozhatunk és a nézőknek is nyújthatunk valamit.

Milyen kívánsággal fordulnál most Abigélhez?
Félek, hogy ha elárulnám, akkor nem teljesülne, így ez maradjon egyelőre az én titkom! ;)


Fotók: Mikó Bea, Várady Nikolett

Olvasta már?

A Budapesti Operettszínház fenntartója a Magyar Állam, irányító szerve az Emberi Erőforrások Minisztériuma (EMMI)

X