#3 Matula Class of 2020 - Az osztály: Radics Bernadett

2021-01-12

Matula, vigyázz!
Január 16-tól ismét az Operett online műsorán az Abigél!
Mini interjúsorozatunkban egy virtuális tablót készítünk a 7. osztály tanulóit játszókról, akik által egy héten keresztül bepillantást nyerhetünk a szigorú leánynevelő intézet diákjainak mindennapjaiba.

 
Radics Bernadett - Dudás, Cziller (beugrás)


Mikor lépted át legelőször a Matula küszöbét? Milyen volt akkor s milyen most az osztály részének lenni? 

2008. március 27-én léptem át a Matula küszöbét legelőször...nyilvánosan. De ezt természetesen egy hosszú, jó hangulatú és nagyon izgalmas próbafolyamat előzte meg. Közel két hónap alatt számtalanszor lepróbáltuk a jeleneteket, amikor az történt, hogy a premier előtt pár nappal a rendező úr, Somogyi Szilárd úgy döntött - a darab megfelelő hosszának érdekében- hogy az eredetileg külön jelenetekben próbált és kigyakorolt torna, ének és a francia órákat összevonja, egy jelenetbe sűríti. Ez természetesen nagyon gyors reagálást kívánt meg mind a koreográfustól (Lőcsei Jenő), mind az osztálytól. Nem volt könnyű dolgunk, mert az addig szinte rutinná vált három jelenetet, pillanatok alatt át kellett konvertálni az agyunkban és tévesztés nélkül prezentálni napokon belül a nézők előtt. Igazán izgalmas próbafolyamatot éltünk meg, örülök, hogy részese lehettem!

Nekem az egyik kedvenc darabom az Abigél. Nem titkolom, az eredeti szereposztással sokkal közelebb áll a darab a szívemhez, de ez természetesen az együtt töltött próbaidőszak alatt megélt heccek, izgalmak, mosolyok és könnyek emlékére írható. Tehát, akkor igazán jó érzés volt az osztály részének lenni, most pedig nagyon megtisztelő, hogy ennyi év után is a része lehetek!

Rengeteg előadást élt már meg a darab, turnék és szerepátvételek történtek az évek alatt. Hogyan lehet mégis megőrizni a kamaszlányok játékos frissességét?

Eredetileg az Abigél, a Musical Együttes darabja volt, a Petőfi Musical Stúdió tanítványaival kiegészülve. Amikor a Musical Együttes megkezdte a "Die Schöne und das Biest" turné sorozatát, a darabot átvették a Pesti Broadway Stúdió növendékei.

Megmondom őszintén, hogy mindennek ellenére azért mindig kicsit reménykedtem amikor a darabot újra és újra elővettük, hogy talán valami úton-módon visszakerülhetek mikor éppen nem turnén vagyunk. Azt mondhatom, hogy reményeim nagyrészt teljesültek, mert tulajdonképpen majdnem minden blokk előtt jött egy telefon, hogy vissza kéne állnom, sőt, nagyrészt a saját helyemre! Gyakorlatilag - kisebb megszakításokkal- folyamatosan részese lehetek a darabnak a mai napig. Hogyan tudtam megőrizni a kamaszlányok frissességét tizenkét év távlatából is? Egyrészt a szüleim érdeme :-) , másrészt a folyton megújuló szereposztás fiatal, ösztönző újdonsága és a premier emlékei ami segítenek ebben.

Van kedvenc jeleneted az előadásban?

Az egyik legmeghatóbb jelenet a kedvenc jelenetem a darabban, amikor Gina bocsánatot kér az osztálytól. Az első felvonás utolsó jelenete a légiriadó, ahol az olsztály az addigi viselkedése miatt kiközösített Ginának könnyek közt megbocsát. Nem egy vidám jelenet, de nagyon megindító, nagyon érzelmes, ezért szeretem. Itt mindig pityergünk egy kicsit.

A vírushelyzet következtében a Budapesti Operettszínház előadásai átkerültek az online térbe. Hogy érzed most magad ebben az új, mindenki számára ismeretlen helyzetben?

Szeretném azt mondani, hogy jól, de igazából hiányzik a közönség ösztönző figyelme, elismerő tapsa. Egy színház mégis csak ettől színház! 

Azonban örülök, hogy a kialakult helyzet ellenére sem állt meg a munka és lehetőségünk van végre kívülről is megnézni azokat a darabokat amikben szerepelünk!

Milyen kívánsággal fordulnál most Abigélhez?  

Kedves Abigél!
Kérlek segíts abban, hogy minél előbb lezajlódjon a világban a változás és minél hamarabb "szabadok" lehessünk! Köszönöm! 

Olvasta már?

A Budapesti Operettszínház fenntartója a Magyar Állam, irányító szerve az Emberi Erőforrások Minisztériuma (EMMI)

X