Megkezdődtek a Maya című revüoperett próbái

Sok évtizedes kihagyás után, régi adósságát törlesztve tűzi műsorára a Budapesti Operettszínház Fényes Szabolcs egyik legnépszerűbb darabját, a Mayát. Az 1931-ben íródott mű látványos show elemekkel gazdagított revü-operett, melyben a szerelmi játszmák mellett a félreértéseken alapuló vérbő humor is hangsúlyosan jelen van. A címszerepet alakító Fischl Mónika és Bordás Barbara olyan elődök nyomdokába lép, mint Honthy Hanna, Karády Katalin és Almási Éva. A november 30-ai bemutató rendezője Réthly Attila, akinek nevéhez az Operettszínház olyan nagy sikerei köthetők, mint az Én és a kisöcsém vagy a Dorian Gray.
 
Lőrinczy György, az Operettszínház főigazgatója azt szeretné, hogy a Maya mostani bemutatójával egy nagyon látványos, vidám és közönségbarát előadás kerüljön a színház repertoárjába - hangzott el az olvasópróba előtt tartott rövid sajtótájékoztatón, melyen jelen volt Gém György a Fényes-életmű szakavatott ismerője, a darab jogtulajdonosa. Az eredeti mű szellemiségének megfelelő, ugyanakkor ma is érvényes szövegkönyvet közösen készítették el a rendezővel, Réthly Attilával.
 
Gém György átdolgozó, jogtulajdonos, Réthly Attila rendező és Lőrinczy György, a Budapesti Operettszínház főigazgatója az olvasó próbán

Nagyváradról érkezett Budapestre az ifjú Fényes Szabolcs, zsebében a Maya kottáival és kereste fel a korszak nagytekintélyű dalszövegíróját, Harmath Imrét, aki azonnal meglátta a fiatalemberben a zsenit - mesélte Gém György, aki úgy véli, hogy a műnek nem csak a zene a nagy erőssége, hanem az a próza is, amit Harmath írt. Mint mondta, arra törekedtek Réthly Attilával, hogy ne nagyon bántsák a kitűnő szöveget, csak néhány már nehezen érthető szófordulatot, mondatot írtak át, inkább a zenei tükörrel foglalkoztak, vagyis hogy a nagy operett számok mellé kerüljenek be gyorsabb, viccesebb, jól táncolható dalok is.
 
Álmokról, vágyakról, szerelmekről, a magyar lelket állandóan átható melankóliáról és boldogságkeresésről szeretne egy nagyon látványos előadást készíteni Réthly Attila, aki úgy gondolja, hogy Fényes új színt, egy frissebb, könnyedebb, bátrabb muzsikát hozott az operett műfajba és ez a frissesség a mai napig nem múlt el.
 
Dolhai Attila, Fischl Mónika, Bordás Barbara és Gömöri András Máté
 

A darabban olyan nagy slágerek csendülnek fel, mint például a Szeretnék egyszer kicsit boldog lenni, a Luxusvonat vagy a Sweetheart.

Khell Csörsz díszletmakettje a Maya című operetthez
 

A címszerepben Fischl Mónika és Bordás Barbara mutatkozik be, partnereik Dolhai Attila illetve Gömöri András Máté, akinek ez az első bonviván szerepe. Barbaraként Szendy Szilvi mellett Gubik Petra látható majd, aki ezzel a szubrett szereppel debütál az operett műfajban. Madeline Auksz Éva és Dancs Annamari, Dixi Laki Péter.

A vendégként érkező Laklóth Aladár hosszú idő után lép ismét az Operettszínház színpadára és Mészáros Árpád Zsolt mellett a Gorilla szerepében bizonyíthat. Visszatér a teátrumba az egykori stúdiós, Brasch Bence, aki jelenleg a Színház- és Filmművészeti Egyetem végzős hallgatója. Kocsis Dénessel kettőzve játsszák majd Rudit. Bambó zenebohócként Mészáros Árpád Zsolt és Földes Tamás csillogtathatja meg ismét komikusi képességeit.

A Maya csapata
 
A további szerepekben Petridisz Hrisztosz, Miklós Attila, Sík Milán, Balázsfi Alexandra, Langer Soma, Péter Richárd, Csuha Lajos, Oláh Tibor, Csere László, Varga Csenge Boglárka és Mészáros Edina tűnik fel.
 
Az előadás helyszíne egy, a 30-s évek filmstúdióját idéző tér, ahol a nézők szeme előtt alakulnak majd át az egyes jelenetek. A díszletekért Khell Csörsz, a jelmezekért Velich Rita felel.
 
Koreográfus Lőcsei Jenő, a zenei vezető Bolba Tamás, aki mellett a másik karmester Dinyés Dániel.
A Budapesti Operettszínház fenntartója a Magyar Állam, irányító szerve az Emberi Erőforrások Minisztériuma (EMMI)

X